STOP TALKING ABOUT PAST...

Assalamualaikum dunia........................

Hmm...arini tetiba aje mommy ARAB teringin nak berceloteh yg bertajuk gitu..."STOP TALKING ABOUT THE PAST"

Hmm...kita ni kan manusia biasa joyah oi..usah ler kome cakap kome xde kesah lampau...dok kighe la kesah menyayat hati ke..kesah menggembirakan ke...

Just dat uolz xboleh hidup dalam kisah yg lalu ok..let bygone be bygone gitu...

Di sini mommy nak pesan, kalau ada kengkawan kita yg pena buat salah dulu, cukup...cukup sudah...cukup2 ler kome duk cite pasal itu k..tapi nak buat macam mane kan..kita ni manusia biasa..confirm tercakap jugak..apa nak buat???istighfar..meh ikut mommy baca....


Kita sama2 cuba supaya lidah kita sentiasa basah dgn istighfar sehinggakan hati kita sentiasa beristighfar even sambil buat kerja pun istighfar seiring dgn detikan nadi..masyaAllah...



Boleh tak mommy nak bersajak kejap..

Sahabat,
Dunia sememangnya indah,
Tapi Syurga itu lebih indah,
Mati itu pasti,
Syurga dan Neraka juga pasti,
Allah memberi kita pilihan,
Maka pilihlah jalan yang diredhai Ilahi,

Adakah aku mampu meraih syurgaMu Ya Allah..
Sepasang tangan yang Engkau pinjamkan,
Jarang sekali aku menghulurkan sedekah,
Sepasang kaki yang Engkau pinjamkan,
Jarang sekali menjejakkan kaki ke rumahMu,
Sepasang mata yang Engkau pinjamkan,
Jarang sekali aku memandang wajah orang tua ku,
Lidah yang Engkau pinjamkan,
Jarang sekali aku mengalunkan zikir,
Jarang sekali aku membaca baris ayat suciMu,
Telinga yang Engkau pinjamkan,
Jarang sekali aku mendengar ceramah agamaMu..

Astaghfirullahalaa'zim...

Sahabat, 

Biarkan semua itu berlalu,
Kini bangkitlah dari lenamu,

Jadikanlah pinjaman Allah sabagai jaminan Syurga milikmu,
Sepasang tangan yang Engkau pinjamkan,
Akan aku ringankan menghulurkan sedekah,
Sepasang kaki yang Engkau pinjamkan,
Akan aku jejakkan kaki ke rumahMu,
Sepasang mata yang Engkau pinjamkan,
Akan aku selalu memandang wajah orang tua ku,
Lidah yang Engkau pinjamkan,
Akan aku ringankan mengalunkan zikir,
Akan aku sentiasa membaca baris ayat suciMu,
Telinga yang Engkau pinjamkan,
Akan aku sentiasa mendengar ceramah agamaMu..

Yang lalu biarkan berlalu,
Allah masih sayangkan kita,
Dia masih memberi peluang untuk kita berubah,
Ayuh sahabatku,
Mari kita bersama2 mengejar Syurga Allah.

Ameen.




Comments

  1. Yakinlah pada janji Allah...nikmat rahmat dan pengampunanNya lebih dr segalanya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts